Veel Gestelde Vragen | FAQ

Alle Antwoorden Op Jouw Vragen

Hoe kan ik reserveren of boeken?

Je vult een aanvraag in via ons contactformulier. Daarna ontvang je spoedig jouw gepersonaliseerde vrijblijvende offerte via mail. Wanneer je hiermee akkoord gaat, volstaat het om ons het contractje in bijlage volledig ingevuld en ondertekend terug te bezorgen. Vanaf dat ogenblik ligt de boeking vast en zijn alle afspraken duidelijk. Voor de betaling ontvang je van ons een factuur per mail toegestuurd. Deze kan vooraf betaald worden via overschrijving, of in contanten overhandigd aan jouw DJ de avond van het feest.

Hoe ver van tevoren moet ik mijn feest vastleggen?

Over het algemeen staan er veel parties ca. 2-3 maanden van tevoren vast. Wij hebben zelfs boekingen voor een feestavond voor het jaar erop! Dit geldt trouwens ook voor de boeking van uw feestzaal. Wees er dus tijdig bij. Zo heeft u één kopzorg minder, en kan u zich verder concentreren op andere noodzakelijke voorbereidingen voor uw feest.

Mag ik me nog aan extra kosten verwachten?

In principe niet. Het spreekt vanzelf dat het aantal draaiuren kunnen verschillen, maar dit wordt duidelijk vermeld op de offerte. Onze offertes zijn allesomvattend: dj, verplaatsing, noem maar op. Alles zit in één forfait vervat, zodat u achteraf geen verrassingen staan te wachten. Hou er ook rekening mee dat de DJ (+ evt. medewerker) tijdens de prestatie, opbouw en afbraak al eens een frisdrankje of een biertje kan nuttigen. Bij langere prestaties (> 8u) dient u tevens een maaltijd te voorzien. De locatie dient wél goed bereikbaar te zijn (gelijkvloers, afstand tot parkeerplaats: max. 30m). De weg van de los/laadplaats naar de lokatie dient verhard te zijn (dus ook geen gras of grind).

Wat hebben jullie nodig op de locatie?

Vrije ruimte: minimaal 3,50m B x 1,50m D x 2,50m H (of een veelvoud hiervan, afhankelijk van de gekozen installatie)

Stroomvoorziening: 230V, min. 16A (geaard en op een gescheiden circuit), stopcontacten op max. 5m van de discobar verwijderd

Tafels: 2 à 3 normale tafels (voorzien van tafelrok)

Podium: niet noodzakelijk

Een volledig overzicht van de technische vereisten kan je hier downloaden.

Nemen jullie eigen apparatuur mee?

Je kan onze DJ’s boeken mét of zonder onze discobars. Natuurlijk kan je onze DJ’s ook afzonderlijk boeken. Merk wel op dat in dit geval de aanwezige installatie aan bepaalde technische vereisten dient te voldoen. Deze variëren van DJ tot DJ.

Welke muziek draaien jullie?

De muziekkeuze op het feest wordt steeds vooraf uitgebreid besproken met de klant, maar we hebben echt alle genres mee. Zo kunnen we op elk moment inspelen op de verzoeken van uw genodigden.

Kunnen we vooraf een playlist bezorgen?

Je kan vooraf een lijst met verzoeknummers overmaken aan de DJ. Hij kan dan zelf beoordelen in welke richting uw feest kan gaan. Een echte playlist als dusdanig raden we echter niet aan. Maar al te vaak draait dit fallikant uit voor de sfeer op uw feest. Immers, niet al uw gasten delen uw muzikale smaak en niet alle muzieknummers zijn dansbaar. Onze DJ’s hebben – mede door hun ervaring – voldoende bagage aan boord om jouw wensen aan bod te laten komen in een vlotte mix.

Met hoeveel DJ's komen jullie?

Standaard voorzien wij één professionele DJ voor uw fuif of feest (tenzij je er meerdere wenst). Eventueel kan deze nog vergezeld worden door een aanvullende technieker of extra dj als wij dit nodig achten.

Welke DJ komt er spelen op ons feest?

Wij selecteren een 10-tal dagen op voorhand de DJ die het best aan uw eisen en verwachtingen voldoet. Wij bezorgen hen vooraf alle nodige informatie en afspraken, zodat hij jouw feest kan doen slagen. Bij onduidelijkheden zal hij – enkele dagen voor het evenement – met u contact opnemen.

Praat de DJ de muzieknummers aan mekaar?

Wij herleiden dit tot het absolute minimum. Dit is een fundamenteel verschil met radio dj’s die in feite hoofdzakelijk presentator zijn. Deze presentatie draagt echter geenszins bij tot de kwaliteit of de ambiance op uw feest. Daarom beperken wij ons tot het aankondigen van uiterst noodzakelijke boodschappen of wanneer onze presentatie een duidelijke toegevoegde waarde geeft aan uw feest (bvb. inleidende presentatie voor een act of artiest).

Wat als de DJ onverwacht niet kan die dag door bvb. ziekte of een ongeval?

Wanneer u in zee gaat met Partydj, kan u op uw beide oren slapen. Wij hebben steeds meerdere DJ’s in reserve staan, en kunnen zeer snel een evenwaardig alternatief vinden. Bij ons vormt dit nooit een probleem.

Draaien jullie ook achtergrondmuziek tijdens de receptie of de maaltijd?

Onze DJ’s beginnen hun dj-set op het vooraf afgesproken uur. Meestal begint de DJ (tijdens bvb. huwelijksfeesten) te spelen net voor het dessert, om dan stilaan op te bouwen naar de openingsdans en het feest zelf. In dit geval zal u zelf (of de zaaluitbater) instaan voor de achtergrondmuziek tijdens de receptie en het eetmaal. Indien u er echter voor kiest om ook de achtergrondmuziek door ons te laten verzorgen, verzoeken wij u om ons dit vooraf te laten weten zodat het aanvangsuur kan aangepast worden.

Wat met Sabam en de Billijke Vergoeding?

Op het brengen van muziek zijn auteursrechten verschuldigd.

Door muziek aan te kopen heb je het recht deze in familie kring te beluisteren (kortom: bij jou thuis). Het wordt publiek gebruik eens je de familie kring verlaat. En reken maar: als het er op aankomt wordt het begrip “familiekring” zeer eng geïnterpreteerd.

Onze allround DJ’s zijn in het bezit van een DJ-licentie om digitale muziek (via laptop, pc of andere drager) te mogen brengen voor een publiek. Volgens de huidige regelgeving mag iemand zonder deze licentie geen digitale muziek brengen op een publiek event.

Bij live-muziek ben je enkel verplicht om via Sabam langs te gaan. Dat verandert enigszins wanneer het gaat om een DJ set of een karaoke. In deze gevallen moet je zowel bij Sabam als de Billijke Vergoeding passeren. Zo niet, riskeer je beboet te worden.

In de praktijk loopt het echter niet zo’n vaart.

Trouwfeesten, communiefeesten, doopfeesten en jubilea worden “niet geviseerd” door de inningskantoren (maar vallen wel onder de aangifte plicht). Verjaardagsfeesten zouden dan op hun beurt wel van vrijstelling genieten. Begrijpe wie begrijpen kan. Gezien het ganse gebeuren vrij complex is, raden we toch aan om zich tijdig in verbinding te stellen met het lokale inningskantoor. Better safe, than sorry.

Fuiven, feesten, eetfestijnen en buiten evenementen hebben nooit een vrijstelling.

Kan een artiest, entertainer of muziekgroep gebruik maken van jullie apparatuur?

Dit behoort zeker tot de mogelijkheden. Het is dan wel noodzakelijk dat de artiest een lijstje opstelt met de gewenste apparatuur (de zogenaamde “technische fiche”). U speelt ons dit door, en wij passen – indien nodig – onze offerte aan. Onze DJ kan dan op voorhand contact opnemen met de artiest voor praktische afspraken.

Is er een mogelijkheid om spelletjes te doen of acts tussendoor te voorzien?

Uiteraard, maar … je moet er steeds rekening mee houden dat elke onderbreking van het feest de sfeer niet ten goede zal komen, hoe goed dit intermezzo ook moge zijn. Daarom vragen we om sketches of acts in het begin van de avond te voorzien, als “opwarmer” voor het eigenlijke dansfeest. Spelletjes organiseren raden wij echter ten zeerste af, aangezien dit door vele gasten als storend kan worden ervaren.

Blog

Lees zeker deze interessante weetjes op onze blogpagina’s

Hoe zullen evenementen er uit zien na Corona?

Hoe zullen evenementen er uit zien na Corona?

Op dit ogenblik gelden volgende beperkingen: Afhaling (op afspraak) & levering op locatie zijn toegelaten. Café’s, restaurants & feestzalen zijn opnieuw open vanaf 8 mei. Hier dient men volgende regels in acht te nemen:- Maximaal 8 personen aan één tafel (of...

Lees meer
Wat kost een DJ nu eigenlijk?

Wat kost een DJ nu eigenlijk?

Hoe wordt de prijs van een DJ bepaald? Als professionele DJ is het gebruik van degelijke professionele apparatuur zeer belangrijk. Een indrukwekkende samenhangende lichtshow, samen met een warm zaalvullend geluid, zullen jouw gasten zeker kunnen bekoren. Of het nu om...

Lees meer
Glow In The Dark Sport of Blacklight Sport

Glow In The Dark Sport of Blacklight Sport

Glow In The Dark Sport Of Blacklight Sport Tover jouw blacklight sport evenement of fitness event om in een magische fluo sport avond. Door onze LED blacklights te combineren met enkele rollen Neon Gaffa Tape ziet jouw sporthal er totaal anders uit. Sporters en...

Lees meer

Waarom zou je kiezen voor PartyDJ als jouw feestpartner?

Z

Professioneel DJ Team

PartyDJ beschikt over een team van ervaren professionele DJ’s. Stuk voor stuk zijn het spontane feestmakers die maar één doel hebben. Jouw dansvloer te vullen met hordes feestbeesten. Ongetwijfeld krijgen ze zelfs jouw meest timide gast van zijn stoel.

I

Uitgebreide muziek collectie

Onze feest DJ’s zijn constant met muziek bezig. Hun zeer ruime collectie is niet alleen fenomenaal. Ze houden deze ook constant up to date. Dankzij hun zeer breed repertoire aan muziekgenres zorgen zij steevast voor een geweldige party. 

Z

Duidelijke prijsofferte

Als er iets is waar we een grondige hekel aan hebben zijn het nare verrassingen. Daarom communiceren wij zo open mogelijk met onze klanten. Wij zorgen voor een duidelijke all-in offerte met een vaste prijs. Bovendien stellen we je enkele interessante opties voor.

Kwaliteit & Service

We werken enkel met goed onderhouden topmateriaal. We volgen de nieuwste trends op de markt. Onze professionele medewerkers hebben allen een jarenlange ervaring in het vak. Samen zorgen we er voor dat jouw evenement een topper wordt.

Feestverhuur op jouw maat

We denken met je mee over de organisatie van jouw feest of evenement. Van concept tot planning en uitvoering. Wij voorzien alle nodige apparatuur. Indien gewenst staan we ook in voor de techniek & entertainment. Zo kan jij zorgeloos genieten van je feest.

u

Vragen staat vrij

Door onze ruime ervaring op feesten, fuiven en in danscafé’s kunnen we meestal wel goed inschatten welke muzieknummers we op de feestnummers afvuren. Je kan echter op elk moment jouw favoriete verzoekje aanvragen aan de DJ booth.

100% Zekerheid

Heb je die horrorverhalen ook gehoord? Over een DJ die last minute een excuus verzint om het feest te missen. Daarom werken we steeds met contracten. Zo hebben we beiden zekerheid.  Bij het onverwacht uitvallen van een DJ staat steeds een vervang DJ paraat.

24/7 Technische ondersteuning

Niets is zo vervelend dan apparatuur die niet werkt. Helaas gebeurt dit wel eens. Techniek of menselijk handelen liggen meestal aan de basis. Daarom blijven we standby tijdens jouw evenement. We vinden snel de gepaste oplossing.

FAQ – Veel gestelde vragen

Staat jouw vraag niet in het lijstje? Bel ons dan even via (+32) 0486-963 031. We helpen je graag verder.

Hoe berekent PartyDJ de offerte voor een feest?

Ieder feest is uniek. Tenminste, wij trachten jouw feest zo uniek mogelijk te maken. Daarom personaliseren wij iedere offerte op maat van de klant.

De uiteindelijke prijs die we je zullen voorstellen zal zich baseren op volgende factoren:

  • waar gaat het feest door?
  • hoe groot is de feestlocatie?
  • vindt dit binnen of buiten plaats?
  • zijn er andere bijzonderheden waar we rekening mee moeten houden?

Van zodra we over deze informatie beschikken kunnen we aan de slag. We stellen jouw offerte op. Voor 99% van de feesten past dit perfect binnen een all-in forfait. In uitzonderlijke gevallen werken we echter met een minimum forfait, dat je kan aanvullen met extra uren.

We willen dat jij als klant tevreden bent. Er volgen dus nooit verrassingen achteraf. Je krijgt waarvoor je betaalt. En dat lijkt ons meer dan normaal.

Kunnen wij Party DJ boeken voor onze regio?

Je kan onze apparatuur & allround DJ boeken voor jouw communiefeest of lentefeest doorheen gans Vlaanderen & België:

Aaigem – Aalst – Affligem – Appels – Appelterre – Aspelare – Asse – Baardegem – Baasrode – Bambrugge – Bavegem – Beervelde – Berlare – Brussel – Buggenhout – Burst – Denderbelle – Denderhoutem – Denderleeuw – Dendermonde – Denderwindeke – Destelbergen – Dilbeek – Eichem – Erembodegem – Erondegem – Erpe – Gent –Gentbrugge – Geraardsbergen – Gooik  – Grimbergen – Gijzegem – Grembergen – Haaltert – Hamme – Heldergem – Hekelgem – Herdersem – Herzele – Hofstade – Iddergem – Impe – Kerksken – Lebbeke – Laarne – Lede – Lennik – Liedekerke – Lieferinge – Lierde – Lochristi – Lokeren – Mariakerke – Meerbeke – Merelbeke – Meise – Meldert – Merchtem – Mere – Meise – Mespelare – Moerzeke – Moorsel – Nederhasselt – Neigem – Nieuwerkerken – Ninove – Okegem – Oordegem – Oosterzele – Opdorp – Opstal – Opwijk – Ottergem – Oudegem – Outer – Overmere – Papegem – Pollare – Ressegem – Roosdaal – Schellebelle – Schoonaarde – Serskamp – Sint-Antelinks – Sint-Gillis – Sint-Martens-Latem – Sint-Niklaas – Sint-Pieters-Leeuw – Smetlede – Ternat – Temse – Tervuren – Uitbergen – Vilvoorde – Vlekkem – Vlierzele – Voorde – Wanzele – Welle – Wemmel – Wetteren – Wichelen – Wieze – Woubrechtegem – Zele – Zelzate – Zottegem – Zwijnaarde – Oost Vlaanderen – West Vlaanderen – Antwerpen – Vlaams Brabant

Volgt er na de boeking nog een persoonlijk gesprek met de DJ?

Ja hoor. We geven je de contactgegevens van jouw DJ door van zodra je jouw boeking bevestigt. Bovendien spelen we hem alle informatie over jouw feest onmiddellijk door.

Vanaf dat moment kan je hem contacteren via telefoon, mail of video conferentie. Mocht je dit echter uit het oog verliezen, dan contacteert hij je zelf wel een tiental dagen voor het feest. Zo kan hij alles rustig voorbereiden.

We werken echter ook met een uitgebreid wensen formulier voor jouw feest. We sturen je de desbetreffende link door via mail. Wanneer je even de tijd neemt om dit in te vullen, ontvangen wij graag het antwoord op al onze vragen.

Is er nadien nog iets niet duidelijk? Dan kunnen we zeker en vast een persoonlijke bespreking voorzien.

Contacteren jullie ook de locatie?

Absoluut. Dat is iets waar jij je geen zorgen over hoeft te maken. Op de dag van jouw evenement heb je wel andere dingen aan je hoofd.

We bespreken met de uitbater wanneer we de opbouw en de afbouw van onze apparatuur kunnen voorzien. Bezorg ons dus zeker de contactgegevens. Dan overlopen we dit samen met hem of haar. Zo kan hij ons tevens inlichten over eventuele praktische en technische zaken waar we rekening moeten mee houden.

Zijn er andere leveranciers of artiesten die we moeten contacteren? Laat het ons zeker tijdig weten. Dan doen we het nodige.

Hoe verloopt de betaling?

We vallen onder een gemengd BTW-statuut. Dit betekent dat je op de huur van de apparatuur 21% BTW betaalt. De DJ prestatie is vrij van BTW.

  • de vergoeding voor de DJ prestatie reken je rechtstreeks af met de DJ
  • de huur en technische prestaties regel je via ons

Op het moment van de boeking zullen we je vragen om een voorschot te betalen. Doorgaans bedraagt dit de helft van de huurprijs. Van zodra we dit ontvangen ontvang je van ons een factuur als betaalbewijs. Zo zijn we allen zeker dat dit evenement vast ligt.

Het saldo dien je te uiterlijk te betalen bij de aanvang van het feest.

Betaalmogelijkheden

  • via voorafgaande overschrijving: op aanvraag kunnen wij je vooraf de factuur overmaken
  • cash: contante betaling bij aanvang van het evenement blijft mogelijk
  • geen mogelijkheid tot betalen via bank- of creditkaart

Een uitgebreide lijst van allerlei vragen over jouw feest vind je terug door op onderstaande FAQ knop te drukken.

Klaar om Jouw ultieme feest te beleven?

Sinds 1997 beleven onze klanten onvergetelijke evenementen.

Jouw feest is & blijft onze passie.

Ons Kantoor

Capucienenlaan 104
9300 Aalst
Oost-Vlaanderen (BE)

Routebeschrijving
Bezoek: enkel na afspraak.

Contacteer Ons

info{@}partydj.be
(+32) 486-963 031

Openingsuren

Elke dag tussen 8u30 & 19u30.
Magazijn: enkel na afspraak.

Inhoud verberg
1. Veel Gestelde Vragen | FAQ